احمدی با تاکید بر اینکه گواهی اسقاط وجود دارد، اما همکاریهای لازم صورت نمیگیرد، افزود: با این لایحه دو فوریتی، نهایتا در کمیسیون صنایع با واریز ۱.۵ درصدی قیمت خودرو، موافقت شد یعنی تولید کننده به ازای تولید یک خودروی ۲۰۰ میلیون تومانی، باید ۳ میلیون تومان به حساب وزارت صمت واریز کند تا اجازه شماره گذاری را داشته باشد؛ حال سوال اینجاست آیا با واریز این وجه، آلودگی هوا کاسته میشود؟، مصرف بنزین کم میشود؟ در حال که این اتفاق نهایتا به ضرر مالکان خودروی فرسوده خواهد بود.
به گزارش بازار، سید امیر احمدی با بیان اینکه هم اکنون اسقاط خودرو انجام نمیشود و وزارت صمت هم پاسخگو نیست. افزود: در گذشته مراکز اسقاط، به تولیدکنندگان گواهی اسقاط میفروختند که تولید کننده اعم از خودروساز و موتورسیکلت ساز بعد از گرفتن این گواهی، خودرو یا موتورسیکلتهای تولیدی را میتوانست شماره گذاری کند که به آن تولید در ازای اسقاط ۱۰۰ درصدی میگفتند، یعنی به ازای تولید یک موتورسیکلت باید یک گواهی اسقاط ارائه میشد به مرور زمان به دلیل اینکه گواهی اسقاط موتورسیکلت موجود نبود از معادل آن یعنی خودرو استفاده شد به طوری که بنا شد با اسقاط یک خودرو، ۷ موتور سیکلت شماره گذاری شود.
وی گفت: وزارت صمت اکنون به جای دریافت مبلغ، باید به فکر اسقاط باشد تا به دنبال آن، هم آلودگی کاسته شود، هم مصرف بنزین کم شود تا به واردکننده بنزین تبدیل نشویم ضمن اینکه تولید هم رونق گیرد.