تعریف شیر کروی یا گلوب ولو و عملکرد آن در صنایع اپلیکیشن زینگ باربری آنلاین | kasrasaran

این شیرها هم به صورت دستی (Manual) و هم به صورت اتوماتیک (Automatic) کار می کنند. استاندارد ساخت این شیرها BS 1873 است و بر اساس API 598 تست می‌شوند. با عضویت در خبرنامه الکترونیکی از جدیدترین شرایط فروش مطلع شوید. به طور کلی وظیفه تله بخار (steam trap) جلوگیری از هدر رفت انرژی گرمایی بخار و بیرون کردن آب حاصل از کندانس بخار است که در داخل وسایل مصرف کننده … عکس سمت راست شیر را هنگام بسته شدن و عکس سمت چپ شیر را هنگام باز بودن نشان می‌دهد. برای آگاهی از مجموعه مقالات و دیگر مطالب خواندنی و آموزشی شرکت تامین ولو، اینجا کلیک کنید.

شیر کروی (Globe Valve) یا گلاب ولو چیست؟

زمانیکه دیسک در جهت جریان بسته می‌شود، انرژی جنبشی مایع به بسته شدن شیر کمک می‌کند اما مانع باز شدن آن می‌شود. این ویژگی برای زمانی مناسب است که نیاز به بسته شدن سریع شیر این فرم تماس دارید. زمانیکه دیسک در خلاف جهت جریان بسته می‌شود، انرژی جنبشی مایع مانع بسته شدن شیر شده و به باز شدن آن کمک می‌کند.

طراحی گلوب ولو یا شیر کروی

محفظه بخشی از شیر است که مجرابند را احاطه می‌کند و درون بدنۀ شیر قرار دارد. به‌طور معمول محفظه یکی از بزرگترین عوامل تعیین‌کننده جریان در درون شیر است. با جا به جایی مجرابند، بیشتر دهانه‌ها در محفظه، نمایان گشته و جریان افزایش یا کاهش می‌یابد.

  • این دو شیر دو نوعِ معیارِ صنعتی برای کاربردهای انسداد (شیر توپی) و تنظیم جریان (شیر کروی) هستند.
  • این شیرها هم به صورت دستی (Manual) و هم به صورت اتوماتیک (Automatic) کار می کنند.
  • اگرچه شیرهای کروی در گذشته بدنه کروی‌شکل داشته‌اند که دلیل نامگذاری آنها بوده است، با این حال بسیاری از شیرهای کروی مدرن آنچنان دارای شکل کروی نیستند.
  • این نوع طراحی بدنه کمترین مقدار ضریب جریان و بیشترین مقدار افت فشار را دارد.
  • دریچه های بزرگتر مستلزم آن هستند که نیروهای زیادی بر روی ساقه اعمال شود تا دریچه تحت فشار، باز یا بسته شود.
بخوانید:  کشف خودرو سواری قاچاق در نایین | فرمانده انتظامی شهرستان
تعریف شیر کروی یا گلوب ولو و عملکرد آن در صنایع اپلیکیشن زینگ باربری آنلاین | kasrasaran

حلقۀ نشیمن، سطح خاموشی پایدار، یکنواخت و قابل تعویض را فراهم می‌کند. حلقه‌های نشیمن معمولاً با فشار بستن درپوش به بالای بدنه، در جای خود قرار می‌گیرند. این فشار، محفظه را به لبه حلقه نشیمن می‌راند و آن را محکم در بدنه درپوش نگه می‌دارد.

دیسک آزادانه روی اِستم چرخیده تا از داغ شدن سطح دیسک و رینگ نشیمنگاه جلوگیری شود. با تغییر جهت حرکت بندآور و ایجاد تقارن در جریان در حال عبور از اطراف آن، اغتشاش سیال در حالت نیمه باز مهار می شود و امکان کنترل جریان سیال بدون سایش و لرزش در این حالت با این گونه شیرها فراهم می گردد. از طرفی دیگر علاوه بر نوع سیال، محیط کاربری نیز می تواند کاملا متفاوت باشد؛
مثلا محیط یک پالایشگاه شیمیایی با یک سیستم انتقال آب کاملا متفاوت است و
فشار و شرایط کاری شیر غیر قابل مقایسه خواهد بود. از این دسته شیرها برای کنترل و قطع و وصل جریان سیالات در صنعت کشاورزی و پتروشیمی استفاده می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار