این کارشناس صنعت خودرو گفت: رونمایی از ترکیب این محصولات با توقف تولید بی معنی است، خودروساز علاقه دارد محصول قدیمی خود را تولید کند چرا که از نظر اقتصادی به صرفه است و اینگونه می تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

بروزرسانی: 02 اردیبهشت 1404
تغییر پلتفرم خودروهای داخلی در هاله ای از ابهام
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn64909537/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%85
این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: تیبا، زمانی که معرفی شد دارای پلتفرم قابل قبولی بود، اما این پلتفرم اکنون دیگر کاملا منسوخ است، در اصل این پلتفرم متعلق به ۱۸ سال پیش بود و نهایت ۱۰ سال باید از آن تولید می شد.
به گزارش بازار، مصطفی پهلوانی، پلتفرم تیبا یک، تیبا ۲، ساینا، کوییک، کوییک کراس را یکی دانست و گفت: پلتفرم (تکنولوژی ها و شاخصه های از پیش تعیین شده برای ساخت خودرو) خودروهای داخلی قدیمی است و گاهی می بینیم خودروساز اعلام می کند تولید برخی خودروها مانند تیبا و ساینا متوقف شده، اما آیا محصول جایگزین که کوییک است از پلتفرم جدید استفاده می کند؟، کوییک که همان پلتفرم تیبا و سایناست این یعنی طراحی جدیدی نداشته است.
پهلوانی تشریح کرد: یک محصولی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو امسال رونمایی شد که جلو ساینا و عقب تیبا بود؛ سوالی پیش می آید اینکه اگر ساینا و تیبا از خط تولید خارج شده اند محصولی که ترکیب شده، آیا محصول جدید است؟
نویسنده: تیم تحریریه kia motors