توان تولیدکنندگان داخلی در ساخت قطعات حساس خودرو

این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: با یک سیستم مدعی بین المللی مانند اروپا مواجه هستیم که تحریم‌ها را مانند یک ابزار علیه ملت‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید ساخت داخل را تقویت می‌کردیم که اکنون به این موقعیت دست پیدا کردیم از این رو تکیه به نیروهای داخلی بهترین سیاست است؛ با کمک دولت و حمایت از بخش خصوصی، می‌توانیم در هر حوزه‌ای مثبت فعال باشیم.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65746515/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88

وی اضافه کرد: اکنون عضو سازمان شانگ‌های شده ایم و باید از حداقل ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ این ظرفیت در سازندگان داخلی وجود دارد، اما دولت هم باید حمایت کند؛ نگاه دولت این است که در قطعه سازی خودرو بین المللی شویم و نیاز دنیا را بتوانیم برطرف کنیم و با سایر کشورها هم در این زمینه مشارکت داشته باشیم، زیرا به فناوری ما نیاز دارند.

به گزارش بازار، عزت الله اکبری تالارپشتی، با اشاره به اینکه باید کیفیت قطعات خودرو ارتقا یابد، افزود: در زنجیره تامین قطعات خودرو باید بین المللی فکر کنیم، یعنی در کنار تامین نیاز داخل، باید نیاز بازار کشورهای همسایه را هم تامین کنیم.

تالارپشتی گفت: در مجلس یازدهم که اصرار کردیم دولت دخالت نکند، خودروسازان رشد کردند؛ تولید خودروسازان در مقایسه با ۲ سال گذشته تغییر و رشد کرده است؛ اگر رقابت با بخش خصوصی محیا شود، رشد خواهیم کرد.