– – اخبار اقتصادی – به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی تسنیم، بنا بود که خودروسازان به ازای تولید هر 4 خودرو، یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنند؛ اما این طرح دچار تغییراتی شد و نهایتا به اینجا رسید که به جای اسقاط خودروهای فرسوده، خودروساز 1.
موضوعی که آن زمان نیز موجب نگرانی بسیاری از دلسوزان در حوزه اسقاط خودرو و حتی محیط زیستی ها شده بود.
کارشناسان هشدار می دهند لایحه ساماندهی صنعت خودرو با پولی کردن اسقاط خودرو باعث تشدید مشکلاتی مثل مصرف سوخت، آلودگی هوا و تلفات جاده ای می شود.
5 درصد قیمت خودرو را به وزارت صمت بدهد.
سه شنبه، 19 مهرماه 1401 بود که لایحه دولت با عنوان الحاق یک تبصره به ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو با 199 رای نمایندگان مجلس تصویب شد.
با وجود این گونه انحرافات در اجرای طرح ها، وضع فعلی هوای ناپاک تهران دور از انتظار و غیرقابل پیش بینی نبود.
5 درصد قیمت خودروی تولیدی را به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت،بپردازد و مجوز شماره گذاری دریافت نماید.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn66117957/%D8%AE%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%BE%D9%88%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF
تبصره الحاقی به قانون ساماندهی صنعت خودرو به دنبال چه بود؟به موجب این تبصره، الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده موضوع ماده 10 قانون مذکور ملغی می شود و در عوض به خودروساز این اختیار را می دهد که به جای اسقاط خودروی فرسوده، 1.