امیرحسین کاکایی گفت: عمده معاملات خودرویی که در بازار انجام میشود و در قیمتگذاری تعیینکننده است، دست عدهای خاص است که از آنها به عنوان دلال و یا سرمایهگذاران بزرگ یاد میشود.
وی گفت: میتوان گفت قیمتگذاری آنها نیز کیلویی است و طبیعی است که با افزایش نرخ ارز قیمت آنها نیز افزایش پیدا کند.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65919589/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%21
وی افزود: حتی آمارهای قبلی که از سوی خودروسازان طول ۴ سال گذشته منتشر شد نیز تاییدکننده این امر است؛ خودروسازان طی آماری گفتند که هر فردی که خودرویی از ما خریداری میکند، به احتمال بالای ۵۰ درصد از خودرو استفاده نمیکند و آن را به عنوان سرمایه نگه داشته است.
این کارشناس صنعت خودرو در ادامه در خصوص تاثیرپذیری قیمت خودروها در بازارهای داخلی از نرخ ارز گفت: چسبندگی نرخ ارز و قیمت خودرو در بازارهای داخلی نیز بالا است؛ خودروهایی که در بازار ایران تولید میشود، ارزانترین خودروهای روز دنیا هستند و تولید آنها با مدلهای جدید بدون هیچ آپشن تازهای عرضه میشود.