وی با بیان اینکه در معاینه فنی موضوع آلایندگی خودروها کنترل و این فرایند با استفاده از یک دستگاه در اگزوز انجام میشود، گفت: موضوع بعدی سیستم تعلیق و کمکفنرهای خودرو است همچنین سالمبودن شیشه خودرو و وجود ترک روی آن بسیار جدی و مهم است. یک ترک کوچک شاید در نگاه اول جدی نباشد، اما ممکن است که همین سهلانگاری باعث بروز حوادث جدی شود.
سرهنگ شریفی با بیان اینکه معاینه فنی یک بررسی کلی است، افزود: در این فرایند علاوه بر موضوعی مانند دودزا بودن به ارتفاع ماشین، وضعیت ظاهری، چراغها، شیشه، رینگها و لاستیکها توجه میشود.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خودرو دود زا باید به معاینه فنی برود و پس از آن به پلیس مراجعه کند همچنین جریمه دودزا بودن نیز ۶۳ هزار تومان است و به ازای هر روز نداشتن معاینه فنی نیز ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان جریمه برای راننده خودرو در نظر گرفته میشود.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: سیستم روشنایی خودرو و برفپاککنها نیز در فرایند معاینه فنی مورد بررسی قرار میگیرد که این دو عامل به دید بهتر راننده حین رانندگی کمک میکند همچنین ریسک حادثه را کاهش میدهد.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65346412/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%AF%D8%B2%D8%A7-%D9%85%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF
به گزارش بازار، سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: دودزا بودن دو جریمه دارد؛ اول اینکه خودرو به علت دودزا بودن جریمه میشود و دوم به علت این موضوع، اعمال قانون و متوقف خواهد شد و در ادامه پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت میکند و حتما باید به تعمیرگاه برود و رفع نقص انجام دهد.