دولت، خودروساز و مردم از خودرو داخلی ناراضی هستند

وی ادامه داد: «زمانی که می‌گوییم حمایت از تولید باید کاهنده باشد یعنی صنعت خودرو ما طی ۱۰ تا ۱۵ سال بتواند به نقطه مطلوبی برسد. اکنون ممنوعیت واردات خودرو داریم یا به‌دلیل شرایط واردات به صرفه نیست، البته نمی‌توانیم صبر کنیم که ۴۰ سال بگذرد و هنوز نتوانیم یک خودرو باکیفیت تولید کنیم. دولت باید در اجرای قانون واردات خودرو تعجیل کند.»

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244646/%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF

محمدباقر قالیباف افزود: «ما از عملکرد مجلس راضی هستیم اما قانع نیستیم، مردم یکسری مسائل و مشکلات کوتاه، میان و بلندمدت دارند. مجلس هر سه سطح را مدنظر دارد مجلس موضوعات روزمره مانند خودرو، گرانی به‌ویژه برای کالاهای اساسی، ارز، اجاره‌بها و مسکن و سلامت را نیز در نظر دارد و موضوعات راهبردی همچون رشد تورم و اشتغال نیز مورد توجه قرار می‌گیرند.»

وی درباره موضوع خودرو نیز بیان کرد: «مجلس با بازنگری در حوزه قانون خودرو موضوع واردات را تصویب کرد که به مجمع تشخیص مصلحت رفت و گفته شد ممکن است به تولید آسیب برساند که البته ما معتقدیم آسیب نمی‌زند. باور ما در مجلس این است اگر قرار باشد به تولید رانت بدهیم و با حمایت رانتی بیش از اندازه به آن کمک کنیم که حرکت کند و رقابتی هم در آن نباشد باید سه ویژگی را به دنبال داشته باشد؛ کاهنده، مشروط و دارای زمان‌بندی باشد. یکی از مشکلات امروز تولید خودرو این است که هم دولت، هم خودروساز و هم مردم ناراضی هستند و این نشان می‌دهد مسیر نادرستی را طی می‌کنیم.»

بخوانید:  خودروهای تارا و پژو 207 در بورس کالا پذیرش شدند | طبق اعلام