رولز رویس و گروه موتور هیوندای تفاهم نامه امضا کردند تا با استفاده از پیشرانه تمام الکتریکی و فناوری پیل سوختی هیدروژنی در بازار پیشرفته تحرک هوایی پیشروی کنند.

مزایای استفاده از یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی در یک سیستم محرکه هواپیمای تمام الکتریکی این است که یک منبع انرژی روی برد بدون انتشار، بی صدا و قابل اعتماد است که مقیاس پذیری در ارائه قدرت و همچنین برد پروازهای مسافت طولانی را امکان پذیر می کند. هیوندای با رولزرویس همکاری خواهد کرد تا سلول‌های سوختی هیدروژنی، سیستم‌های ذخیره‌سازی و زیرساخت‌ها را به بازارهای هوافضا بیاورد و این فناوری را در خودروهای رم هیوندای و سیستم‌های محرکه تمام الکتریکی و هیبریدی-الکتریکی رولز رویس ارتقا دهد.

یادداشت تفاهم (MOU) بین رولزرویس و گروه موتور هیوندای شامل پنج هدف استراتژیک است:

  • همکاری در توسعه فناوری و الزامات سیستم های قدرت و نیروی محرکه برای بخش تحرک هوایی پیشرفته هیوندای.
  • همکاری در صنعتی سازی سیستم های قدرت و نیروی محرکه رولز رویس برای بازار تحرک هوایی پیشرفته.
  • توسعه سیستم های پیشرانه الکتریکی مبتنی بر سلول های سوختی هیدروژنی به عنوان منبع انرژی برای پلت فرم های رم هیوندای.
  • همکاری برای ارائه یک سیستم محرکه الکتریکی سلول سوختی مشترک به بازار گسترده تر AAM.
  • ارائه یک نمایش مشترک هواپیمای الکتریکی سلول سوختی تا سال 2025.
رولز رویس و گروه موتور هیوندای امروز برنامه‌هایی را برای همکاری در ارائه پیشرانه تمام الکتریکی و فناوری پیل سوختی هیدروژنی به بازار تحرک هوایی پیشرفته (AAM) اعلام کردند. این مشارکت از قابلیت‌های هوانوردی و صدور گواهینامه رولز رویس و فن‌آوری‌های پیل سوختی هیدروژنی و قابلیت صنعتی‌سازی گروه موتور هیوندای بهره می‌برد. هر دو شرکت چشم انداز پیشرو در بازار AAM ارائه راه حل های الکتریکی باتری و سلول سوختی به بازارهای حمل و نقل هوایی شهری (UAM) و تحرک هوایی منطقه ای (RAM) و پیشبرد حمل و نقل هوایی پایدار دارند.

بخوانید:  عرضه خودرو در بورس، ضدرانت، بهترین و عادلانه ترین روش است

مراسم امضای قرارداد در غرفه سوپرنال در نمایشگاه هوایی فارنبرو برگزار شد و وارن ایست، مدیر عامل رولز رویس، گرازیا ویتادینی، مدیر ارشد فناوری و استراتژی و راب واتسون، رئیس شرکت رولز رویس الکتریکی و همچنین Euisun Chung، رئیس اجرایی شرکت داشتند. از گروه هیوندای موتور، جیوون شین، رئیس و رئیس بخش AAM گروه موتور هیوندای، و جیونگ سانگ، معاون بخش AAM گروه موتور هیوندای.

سال گذشته، رولز رویس مسیری را برای کاهش انتشار کربن صفر اعلام کرد و فناوری الکتریکی آن یکی از راه‌های کمک به کربن زدایی بخش‌های حیاتی اقتصاد جهانی است. رولز رویس متعهد است که محصولات جدید خود را تا سال 2030 با کربن خالص صفر و تمام محصولاتش تا سال 2050 با کربن خالص صفر سازگار کنند.

گروه موتور هیوندای اوایل سال جاری نقشه راه تجاری AAM خود را اعلام کرد که بخش های UAM و RAM را در بر می گیرد تا راه حل های حمل و نقل هوایی سازگار با محیط زیست را برای افراد در داخل و بین شهرها ارائه دهد. واحد Supernal گروه هیوندای موتور مستقر در ایالات متحده قصد دارد خدمات تجاری کسب و کارهای UAM را در ایالات متحده در سال 2028 آغاز کند در حالی که گروه موتور هیوندای قصد دارد خدمات رم را در دهه 2030 راه اندازی کند.


منبع: https://www.kianewscenter.com/news/rolls-royce—hyundai-motor-group-sign-mou-to-lead-the-way-in-the-advanced-air-mobility-market-using/s/c4d7aaef-4dde-491f-ab3f-0134b69dcdcf

جیوون شین، رئیس گروه موتور هیوندای، گفت: ما خوشحالیم که با رولزرویس همکاری می کنیم تا از تخصص هوانوردی و صدور گواهینامه آنها برای تسریع توسعه سیستم های محرکه سلول سوختی هیدروژنی استفاده کنیم. هیوندای با موفقیت سیستم‌های پیل سوختی هیدروژنی را به بازار جهانی خودرو تحویل داده است و اکنون در حال بررسی امکان‌سنجی فناوری‌های پیشرانه الکتریکی و هیدروژنی برای یکپارچه‌سازی هوافضا است. ما معتقدیم که این فناوری کلیدی برای حمایت از هدف صنعت هوانوردی جهانی برای پرواز خالص کربن صفر تا سال 2050 است.

بخوانید:  صادرات قرعه کشی خودرو از ایران خودرو و سایپا به ترکیه!

راب واتسون، رئیس شرکت رولزرویس الکتریکال، گفت: “ما از شراکت با گروه موتور هیوندای که فرصتی ارزشمند برای استفاده و توسعه توانایی‌های هر شرکت در بخش‌های هوافضا و خودرو فراهم می‌کند، خرسندیم. بازار تحرک هوایی پیشرفته پتانسیل تجاری زیادی را ارائه می دهد، و این همکاری از جاه طلبی های مشترک ما برای پیشروی در بازار تحرک هوایی پیشرفته پشتیبانی می کند. این همچنین نشان دیگری از نقش رولزرویس در ارائه راه حل هایی است که مسافران را قادر می سازد تا به طور پایدار سفر کنند و به تحویل کربن خالص صفر تا سال 2050 کمک کنند.