لزوم توجه به موضوع حق‌ العمل جایگاه‌ داران

قلیزاده گفت: طی روزهای اخیر که جایگاه‌داران احتمال تصویب افزایش حق‌العمل کمتر از حد انتظار صنف را شنیده‌اند، با سیل گلایه‌های آن‌ها از سراسر کشور مواجهیم چراکه نگران آینده خود هستند و انتظارشان از دولت به‌حق است.

رئیس صنف جایگاه‌داران پیشنهاد داد: گره این مشکل با ورود شخص رئیس‌جمهور به این مساله و صدور دستور به سازمان برنامه و بودجه جهت تخصیص منابع و واقعی‌سازی حق‌العمل جایگاه‌ها گشوده می‌شود و به نظر ما راه حل دیگری وجود ندارد. جایگاه‌داران به رئیس‌جمهور امیدوارند و انتظار مساعدت فوری دارند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245112/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D8%AD%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86

وی با اشاره به وضعیت فعلی اظهار کرد: در شرایط فعلی برآوردهای ما که براساس مستندات و مدارک دقیق بوده حداقل ۴ برابر بیشتر از میزان افزایش مدنظر این سازمان است و در صورت بی‌توجهی به نظر این مجموعه صنفی و عملیاتی شدن حق‌العمل بر مبنای محدودیت‌های بودجه‌ای وضعیت دشواری به لحاظ اقتصادی بر جایگاه‌ها حاکم خواهد بود چراکه کاهش توان مالی، مالکان جایگاه‌ها و کارکنان آن‌ها را با مشکلات عدیده روبه‌رو می‌کند.

رئیس صنف جایگاه‌داران افزود: عدم افزایش منطقی حق‌العمل و ایجاد فشار بر جایگاه‌های سوخت ضمن کاهش روز افزون کیفیت خدمات به مردم، تعدیل نیروی کارجایگاه‌ها، جلوگیری از نوسازی تجهیزات و افزایش خطرات ناشی‌از استهلاک قطعات، قطعا موجب مشکلات ناخواسته بسیاری از جایگاه‌ها می‌شود و ما نیازمند افزایش منطقی حق‌العمل هستیم.

وی ادامه داد: در حالی‌که شرکت‌های تابعه وزارت نفت، جایگاه‌داران و این مجموعه صنفی متفق‌القول هستند که امسال نیاز به افزایش منطقی و واقعی‌سازی حق‌العمل داریم ولی طی جلسات اخیر متوجه شدیم سازمان برنامه و بودجه محدودیت‌های بودجه‌ای و ثابت بودن قیمت فراورده‌های نفتی و سی‌ان‌جی را دلیل بر جلوگیری از افزایش مناسب حق العمل می‌داند و در واقع این سازمان انتظار دارد ما هزینه‌های جایگاه‌های سوخت را با بودجه مدنظرشان تطبیق دهیم، در حالی‌که جایگاه واحدهای خدماتی توزیعی بوده که در بخش‌های مختلف هزینه‌ای با تورم سرسام‌آور روبه‌رو هستند و پذیرفتن این نظر، شدنی نیست.

بخوانید:  حرکت راننده پژو خلاف جهت به قیمت جان 6 نفر تمام شد
اسداله قلیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش حق‌العمل جایگاه‌ها در سال قبل با رشد تورم در این بخش و طرح‌های متعدد مربوط به سهمیه‌بندی سوخت تاثیر خود را از دست داد و افزایش‌های ناچیز دهه قبل هیچ پایه کارشناسی و مبنای درستی نداشت و تورم موجود در آن سال زیان انباشته جایگاه‌ها را نیز به شدت افزایش داد، اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری برای مستندسازی وضعیت جایگاه‌ها جهت اقناع دولت جدید انجام دادیم و راهکارهایی هم ارائه کردیم و خوشبختانه رویکرد خوبی را از سوی دولت شاهد بودیم.