پورشه کاین
بامو X6M
ظاهرا نمیتوان ونهای مرسدسبنز را بهصرفه و مناسب سرویسدهی بلندمدت دانست. فهرست هزینههای جانبی برای اسپرینتر فراتر از انتظار است و قطعا مصارف باربری عمومی را پاسخ نمیدهد. ارزانترین مرسدسبنز اسپرینتر در بازار جهانی، حدود ۶۰ هزار دلار قیمت دارد.
بامو X3
کوچکترین کراساوور بامو بیش از شاسیبلند لوکس رنجروور ولار، هزینه تعمیر و نگهداری دارد. آستانه قیمت X1 ۴۰ هزار دلار است و همراه تجهیزات اضافی با پیشرانه M35i بهقیمت ۵۰ هزار دلار فروخته میشود.
بامو X5
بهعقیده کارشناسان CarEdge و آماری که آنها در اختیار داشتهاند، هزینه تعمیر و نگهداری رم ۱۵۰۰ بیش از رقبای ساخت فورد و شورولت است. وانت دوج، یکی از محبوبترین پیکاپهای بازار آمریکا محسوب میشود و آستانه قیمت ۴۰ هزار دلار دارد.
رانندگی روزانه با مشهورترین خودرو دو درِ ساخت آلمان پرهزینه است. ارزانترین پورشه ۹۱۱ در بازار جهانی، ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد و معمولا با آپشنهای اضافی خریداری میشود. آستانه قیمت مدلهای توربو و GT3 از ۹۱۱ امروزی، حدود ۱۷۵ هزار دلار است.
رم پرومستر
فهرست هزینههای سنگین برای پورشه ماکان نیز عجیب بهنظر میرسد؛ چراکه این کراساوور، چندان پهنپیکر و سنگین نیست؛ همچنین پیشرانه حیرتانگیز با قدرت فراتر از انتظار نیز ارائه نمیکند. خرید ارزانترین ماکان، همراه پیشرانه ۲۶۰ اسببخار، ۶۰ هزار دلار هزینه دارد. ماکان S هفتاد هزار دلاری، ۳۷۰ اسببخار قدرت ارائه میدهد.
در سبد لندروور، ولار محبوبیت بسیار بالایی دارد. این محصول نسخه اسپرت و اندازه متوسط از شاسیبلند پهنپیکر رنجروور محسوب میشود. آستانه قیمت ولار ۶۳ هزار دلار است و در گرانترین مدل استاندارد، ۸۵ هزار دلار هزینه خرید دارد.
بامو X2
بامو X7
طی سالهای اخیر، پانامرا با دو نوع بدنه کوپه چهاردر و توریسمو اسپرت واگن تولید شده است. پیشرانه پلاگین-هیبرید و تجهیزات سفارشی، قیمت گرانترین پانامرای استاندارد را به ۲۱۰ هزار دلار میرساند.
کارشناسان CarEdge برای X6M ردیف بودجه جداگانه تعیین کردهاند. ظاهرا رانندگی با پیشرانه قدرتمند ۶۱۷ اسببخار برای این شاسیبلند کوپه، هزینههای سنگین تعمیر و تعویض لوازمیدکی دارد. این مدل با آستانه قیمت ۱۲۸ هزار دلار فروخته میشود.
بامو X1
شاسیبلند کوپه بامو رقیب پورشه کاین کوپه و مرسدس GLE کوپه است. ظاهرا X6 در سالهای اخیر، محبوبیت گذشته را ندارد و کاهش فروش را تجربه میکند. ارزانترین مدل این خودرو بهقیمت ۷۵ هزار دلار فروخته میشود و برای خرید نسخه X6M بهبودجه ۱۲۸ هزار دلاری نیاز است.
لندروور رنجروور اسپرت
مرسدسبنز متریس
رکوردزنی خودروهای بامو در هزینههای تعمیر و نگهداری، برای شاسیبلند لوکس این شرکت آلمانی نیز وجود دارد. آستانه قیمت ۸۰ هزار دلار برای X7 چندان عجیب نیست؛ اما خرجهای جانبی این خودرو نسبت بهرقبای ساخت مرسدسبنز و کادیلاک جالب توجه است.
در کمال تعجب X2 نسبت به X1 ابعاد کوچکتری دارد؛ اما بهلطف طراحی بدنه خاص خود، حس اسپرت بیشتری بهمخاطب میدهد. برای خریدار بازار جهانی، قیمت ارزانترین بامو X2 نسبت به X1، حدود ۲ هزار دلار کمتر است. هزینه نگهداری این خودروها نیز تفاوت چندانی ندارد.
دیگر کراساوور کامپکت بامو نیز نسبت بهرقبای ساخت مرسدسبنز و آئودی، پرخرجتر است. ارزانترین X3 حدود ۴۷ هزار دلار قیمت دارد و برای X3M جدید ۷۵ هزار دلار پرداخت میشود. این خودروها نیز در کلاس لوکس کوچک، امتیازات بالا و نقدهای مثبت از رسانههای مختلف دارند.
رم ۲۵۰۰ و ۵۵۰۰
نگهداری از باسابقهترین کراساوور بامو، بیش از X6 هزینه دارد. امروزه برای ارزانترین X5 نیاز به ۶۶ هزار دلار است و برای X5M حدود ۱۲۴ هزار دلار پرداخت میشود. پرخرج بودن کراساوور بامو X5 نسبت بهشاسیبلند پهنپیکر لندروور، عجیب بهنظر میرسد.
در آمریکا موسسات متنوعی برای تست و بررسی خودروها یا دیگر وسایل نقلیه وجود دارند. تقریبا تمام این مراکز، مثل Kelley Blue Book و Edmonds و Jd Power و CarEdge مستقل از دولت ایالاتمتحده هستند. هزینههای شرکتهای مذکور از طریق حق اشتراک دریافتی که مردم یا فروشندگان خودرو میپردازند، تامین میشود. جزئیات مربوط بهطول عمر قطعات فنی، بهترین مراکز فروش لوازمیدکی با قیمت مناسب و بسیاری دیگر اطلاعات مورد نیاز خودروهای بازار آمریکا، بهاین شکل در دسترس علاقهمندان قرار میگیرند.
لندروور رنجروور ولار
مرسدسبنز اسپرینتر
چهاردر مشهور پورشه با آستانه قیمت ۹۵ هزار دلار فروخته میشود. پانامرا برای عامه مردم آمریکا، نسخهای بزرگتر و جادارتر از ۹۱۱ را تداعی میکند که البته قیمت مشابه دارد.
تازهترین فهرست منتشرشده از CarEdge، بررسی ۲۰ خودرو پرفروش آمریکا با بیشترین هزینه تعمیر را نشان میدهد. این آمار مربوط بهبازه زمانی در سال اول، میانگین سالهای بعد و مجموع ۱۰ سال هستند.
درصدر جدول خودروهای هزینهبر، نسخههای ۲۵۰۰ و ۵۵۰۰ رم دیده میشوند. این شرایط صرفه اقتصادی فورد Fـ 150 و شورولت سیلورادو را برای رانندگی طولانیمدت نشان میدهد. رم برای باربری سنگین و کارهای سخت (HD: heavy duty) در بازار آمریکا نسخههای متنوعی دارد. امسال رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ از سریHD با پیشرانههای ۶/۷ لیتر توربودیزل کامینز تولید میشوند؛ اما قبلا مدل ۵۵۰۰ با موتور بنزینی ۶/۴ لیتر همی نیز وجود داشت.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245166/%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7
لندروور رنجروور
ونها معمولا برای مصارف تجاری و عمومی استفاده میشوند. بههمین دلیل، هزینه نگهداری انواع ون برای خریداران بسیار مهم است. ظاهرا ون اندازه متوسط مرسدسبنز متریس، یکی از پرخرجترین نمونههای دنیا در کلاس خود محسوب میشود. آستانه قیمت این خودرو در بازار امریکا، ۴۳ هزار دلار است.
مرسدسبنز G کلاس
شاسیبلند اصیل مرسدسبنز، چندان بزرگ و پهنپیکر نیست؛ اما یکی از گرانترین خودروهای تولیدی شرکت سازنده محسوب میشود. کیفیت رانندگی و ارزش برند G کلاس، آستانه قیمت ۱۴۰ هزار دلاری آن را توجیه میکند. نسخه AMG G63 نیز با هزینه خرید ۱۸۰ تا ۳۵۰ هزار دلار، مشتریان پرتعداد دارد.
بامو X6
پورشه پانامرا
رم ۱۵۰۰
پورشه ماکان