انتشار: آذر 17، 1401
بروزرسانی:
02 اردیبهشت 1404
کاهش قیمت بازار آزاد خودرو بعد از عرضه در بورس کالا
وی افزود: در عین رفع انحصار در صنعت خودرو، باید بستر را برای ادغام شرکت های کوچک و جدید خودروساز فراهم کنیم.
این نماینده مجلس با اعلام اینکه بخش قطعه سازی در صنعت خودرو نیازمند توسعه است، تصریح کرد: از این طریق می توان در مسیری قرار گرفت که قطعات قابل رقابتی در کشور تولید کرد.
منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65932534/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از صنایع داخلی اهمیت بسیاری دارد اما این روند باید با رقابت همراه باشد، افزود: اگر بتوان قطعه های با کیفیت، قابل عرضه به بازار و همچنین قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی تولید کرد، می توان به آینده صنعت خودروسازی در کشور امیدوار بود.
به گفته این نماینده مجلس؛ معمولاً وقتی خودرو وارد بورس می شود قیمت ها بین قیمت دستوری و قیمت بازار آزاد تعیین می شود بنابراین هم تولیدکننده از ورود خودرو به بورس منتفع شده و هم مصرف کننده نهایی قیمت پایین تری نسبت به قیمت بازار پرداخت می کند.
به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مزیت های عرضه خودرو در بورس کالا گفت: بهتر است همزمان با سود معقولی که برای تولیدکنندگان خودرو در نظر گرفته می شود، مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بازار آزاد و درب کارخانه با عرضه در بورس کالا، صرف تحقیق و توسعه شرکت و صنعت شود.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که فرآیند عرضه خودرو در بورس، قیمت بازار آزاد را پایین می آورد و دلالی ها کاملاً از بین خواهد رفت.
وی در پایان اظهار کرد: با تقویت تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان، شرایطی را فراهم کنیم که تولیدات داخلی با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر در اختیار مردم قرار بگیرند.