تقاضا برای خدمات تحویل و تدارکات به دنبال شتاب در تجارت الکترونیک در طول همه گیری کووید-19 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با رشد بازار PBV، کیا قصد دارد به تدریج دامنه خود را از PBV های کوچک به PBV های بزرگ گسترش دهد که به طور بالقوه می توانند جایگزینی برای حمل و نقل عمومی یا حتی به عنوان دفاتر سیار استفاده شوند.
کیا در حال برنامه ریزی یک نسخه عمومی از نیرو پلاس برای مالکان خصوصی است که می تواند برای بسیاری از اهداف تجاری و تفریحی از جمله خدمات حمل و نقل خودرو استفاده شود. به عنوان مثال، کیا سناریویی را پیشبینی میکند که در آن یک صاحب کسبوکار کوچک در طول هفته از Niro Plus برای کار استفاده میکند، قبل از اینکه نهایت استفاده را از تطبیق پذیری آن در آخر هفته برای فعالیتهای تفریحی مانند کمپینگ یا بازدید از ساحل یا کوهستان ببرد.
مدل تاکسی نیرو پلاس – برای کره ای اپراتورهای تاکسی
کیا نیرو پلاس به عنوان یک مدل عمومی و تاکسی بدون آلایندگی در کره به کار گرفته خواهد شد و این شرکت نسل اول Niro EV را تغییر داده تا آن را برای نیازهای خودروهای مدرن امروزی مناسب کند. معرفی آن پس از عرضه Ray Van در ماه فوریه انجام شد، اولین وانت تک سرنشین کره که برای برآوردن تقاضای رو به رشد ملی برای خدمات تحویل محموله های کوچک طراحی شده است.
کیا یکی از اولین متحرکان بازار جهانی PBV است و قصد دارد تا سال 2030 به یک رهبر بازار تبدیل شود. برای این منظور، این شرکت در حال توسعه یک پلت فرم اختصاصی است که PBV ها با اشکال و اندازه های مختلف می توانند بر روی آن قرار گیرند و نیازهای در حال تکامل مشتری را برآورده کنند و روندهای بازار
نیرو پلاس – اولین PBV کیا مناسب برای کسب و کار و تفریح
نسخه عمومی و غیر تاکسی نیرو پلاس در نیمه دوم سال در بازارهای منتخب خارج از کشور عرضه خواهد شد. علاوه بر نسخه خودروی الکتریکی باتری (BEV)، نیرو پلاس به عنوان خودروهای برقی پلاگین هیبریدی (PHEV) و هیبریدی (HEV) در این بازارها در دسترس خواهد بود که منعکس کننده ویژگی های خاص کشور و نیازهای متنوع مشتریان است.
کیا چندین پیشرفت را در نسل اول نیرو انجام داده است تا نیرو پلاس را برای پاسخگویی به خواسته های قوی اپراتورهای تاکسی کره ای آماده کند. طول و ارتفاع مدل تاکسی نیرو پلاس به ترتیب 10 میلی متر و 80 میلی متر (در مقایسه با نسل اول نیرو بدون قفسه سقف) افزایش یافته است تا فضای بیشتری در داخل کابین به سرنشینان داده شود. ساختارهای باریک نیز به فضای بیشتر کابین کمک کرده است، مدل تاکسی نیرو پلاس دارای صندلیهای نازکتر و تزئینات درها در مقایسه با Niro EV اصلی است. ویژگیهای ایمنی و راحتی مسافر اضافی از جمله بازتابنده درها و دستگیرههای کمکی نیز در هر دو نسخه تاکسی و عمومی موجود است.
Sangdae Kim، رئیس بخش تجاری کیا eLCV، اظهار داشت: «کیا در حال تغییر استراتژی تجاری خود برای تمرکز بر محبوبیت خودروهای برقی و معرفی محصولات جدید حرکتی است که متناسب با نیازهای کاربران در بازارهای سراسر جهان است. Niro Plus اولین قدم ما به دنیای PBV است، بازاری که پتانسیل زیادی برای توسعه آینده دارد.
نمایشگر یکپارچه All-in-One برای مدل تاکسی، با از بین بردن نیاز به چندین دستگاه و صفحه نمایش، راحتی و ایمنی راننده را تا حد زیادی بهبود می بخشد. این صفحه نمایش شامل تمام اطلاعات مربوط به رانندگان تاکسی برای انجام یکپارچه کار خود، از جمله ناوبری، تاکسی متر اپلیکیشن، تاخوگراف دیجیتال و تشخیص صدا خواهد بود. این سیستم همچنین شامل دادههای مربوط به نقاط مورد علاقه و مکانهای ایستگاههای شارژ EV در مجاورت خواهد بود. کیا قصد دارد با کسبوکارهای محلی و ملی برای ارائه بهروزرسانیها و خدمات خارج از هوا (OTA) شریک شود.
همه دادههای موجود در این بیانیه مطبوعاتی در معرض تغییر هستند و برخی ویژگیهای فنی فقط در بازارهای خاص در دسترس هستند. جزئیات محصول برای هر بازار نزدیک به شروع فروش تایید می شود.