
بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1404
کیا نتایج تجاری سه ماهه اول 2023 را اعلام کرد
23,690.7
فروش خودرو (واحد)
2,119.8
Y/Y تغییر
در سه ماهه اول سال 2023، کیا فروش جهانی 768251 دستگاه را گزارش داد که 12 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. فروش در خارج از کره به 626511 دستگاه رسید که 11.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و فروش در کره 141740 دستگاه بود که 16.5 درصد افزایش داشت.
این شرکت همچنین درآمد سه ماهه اول خود را 23.69 تریلیون KRW گزارش کرد که ناشی از افزایش حجم فروش به دلیل تثبیت تولید، ادامه افزایش قیمت فروش هر واحد و نرخ ارز مطلوب است.
کیا با عرضه EV9، شاسی بلند بزرگ تمام الکتریکی کیا، در نیمه اول سال 2023 در کره در نیمه اول سال 2023، شتاب فروش خودروهای برقی را تقویت خواهد کرد و به دنبال آن بازارهای دیگر، از جمله اروپا و ایالات متحده، به علاوه، کیا جایگاه خود را به عنوان یک شرکت تقویت خواهد کرد. برند پیشرو EV از طریق محصولات EV خود، که در سطح جهانی با تمجیدهای متعددی مانند "خودروی سال آمریکای شمالی" و "خودروی سال اروپا" شناخته شده اند.
شرکت کیا امروز نتایج تجاری سه ماهه اول سال 2023 خود را اعلام کرد.
768,251
فروش در کره ناشی از بهبود تامین قطعات است که تولید خودرو را تقویت کرده و منجر به فروش قوی مدل های RV پرتقاضای این شرکت، از جمله مینی ون کارناوال، اسپورتیج و SUV سورنتو شده است. همچنین افزایش دو رقمی ناشی از اثر پایه سال قبل است که تحت تاثیر موضوع کمبود نیمه هادی ها قرار گرفته است.
18,357.2
16.5٪
کشور کره
685738
2022 1Q
نتایج کسب و کار 1Q کیا
شاخص های سودآوری مانند درآمد و سود عملیاتی به بالاترین سطح در سه ماهه رسیدند و رکورد را برای دومین سه ماهه متوالی پس از سه ماهه چهارم سال 2022 شکستند. این شرکت همچنین حاشیه سود عملیاتی 12.1% را ثبت کرد که یکی از بالاترین سطوح در میان است. OEM های جهانی خودرو
(درآمد / سود عملیاتی / واحد سود خالص: میلیارد KRW)
105.3٪ |
در سه ماهه اول سال 2023، کیا فروش خرده فروشی 133000 خودروی برقی را ثبت کرد که شامل مدل های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی می شود. این نشان دهنده افزایش 21.1 درصدی نسبت به سال قبل و همچنین افزایش 2.3 درصدی به 18.1 درصد از فروش مدل های برقی از کل فروش شرکت است.
فروش قوی مدل های برقی
با حفظ تقاضای جامد، فروش به دلیل تثبیت تولید و گسترش موجودی موجود و همچنین بهبود ساختار سود به دلیل افزایش سطوح فروش خودرو با حاشیه بالاتر، انگیزه های کمتر و همچنین نرخ ارز مطلوب، افزایش یافت.
2023 1Q
12%
626,511
مدل های برقی یک نیروی محرکه اصلی در فروش خودروهای کیا بوده اند. در کشورهای اروپای غربی، نسبت فروش مدل های برقی به ترتیب 36 درصد از فروش سه ماهه خودرو، 32 درصد و 14 درصد برای کره و ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.
درآمد
در حالی که انتظار می رود با شروع فصل اوج فروش در سه ماهه دوم رقابت برای ارتقاء در بین شرکت های خودروسازی جهانی افزایش یابد، کیا قصد دارد سودآوری خود را از طریق مشوق های متفاوت و سیاست های قیمتی مبتنی بر افزایش اطمینان بازارپذیری و بازده هدف به حداکثر برساند.
از آنجایی که سه ماهه دوم دوره اوج چرخه فروش سالانه خودرو را نشان می دهد، کیا به سرعت تولید و فروش را برای پاسخگویی به تقاضاهای بالای مشتریان جهانی به حداکثر می رساند و فروش مدل های برقی و مدل های SUV با حاشیه بالاتر را برای تقویت سودآوری افزایش می دهد.
564,074
- فروش جهانی 768251 دستگاه در سه ماهه اول 2023، افزایش 12 درصدی نسبت به سال
11.1%
⋯ درآمد سه ماهه اول با 29.1 درصد افزایش به 23.69 تریلیون KRW رسید
⋯ سود عملیاتی 78.9 درصد افزایش یافت و به 2.87 تریلیون KRW رسید
⋯ حاشیه سود عملیاتی 12.1 درصد در مقابل 8.8 درصد برای سه ماهه اول 2022
⋯ بالاترین نتایج فصلی، یک رکورد جدید برای دو فصل متوالی
- افزایش فروش، بهبود ترکیب محصول و افزایش میانگین قیمت فروش (ASP) و همچنین نرخ ارز مطلوب منجر به افزایش چشمگیر درآمد و سودآوری می شود.
- گسترش فروش مدل های HEV و PHEV، خودروهای سازگار با محیط زیست با فروش کل 133000 دستگاه، افزایش 21.1 درصدی در سال.
- کیا به فروش مدل های با حاشیه بالاتر و توسعه سودآوری خود بر اساس قدرت برند قوی و عرضه موفق EV9 جدید ادامه می دهد.
در سه ماهه اول سال 2023، کیا فروش جهانی 768251 دستگاه را به ثبت رساند که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشت. این شرکت درآمد فصلی 23.69 تریلیون KRW با سود عملیاتی 2.87 تریلیون KRW ثبت کرد که به ترتیب 29.1 درصد و 78.9 درصد افزایش داشت. این شرکت همچنین 2.12 تریلیون KRW سود خالص با احتساب بهره غیرکنترلی ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 105.3 درصد افزایش داشت.
کیا پیش بینی می کند که ابهامات بازار، از جمله نوسانات قیمت مواد خام و تورم، در سال 2023 ادامه یابد. با این حال، این شرکت قصد دارد ابتکارات خود را برای ادامه چرخه تجاری مثبت بیشتر تقویت کند.
با توجه به دورنمای نیمه اول سال 2023، اگرچه عدم قطعیت هایی مانند روند نرخ های بهره بالا، تورم و تنش های ژئوپلیتیکی همچنان قابل توجه است، کیا به دلیل فروش قوی در فصل اوج فروش، به افزایش سود خود ادامه می دهد، اما تقاضای قوی ادامه دارد. ، ترکیب فروش بهبود یافته با محوریت SUV های با حاشیه بالاتر و عرضه موفقیت آمیز شاسی بلند برقی پرچمدار این شرکت EV9.
1,606.5
سود عملیاتی
سود عملیاتی در سه ماهه اول 78.9 درصد افزایش یافت و به 2.87 تریلیون KRW رسید که دلیل آن افزایش فروش، افزایش ترکیب فروش و قیمت با محوریت مدل های گران قیمت و قیمت بالا مانند مدل های RV با حاشیه بالاتر و کاهش انگیزه های فروش بر اساس قدرت شرکت است. بازارپسندی و افزایش درک برند حاشیه سود عملیاتی نیز 12.1 درصد در مقابل 8.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شد.
1,032.6
چشم انداز آینده
29.1٪
فروش خارج از کره
121664
* سود خالص شامل سود غیر کنترلی است
* تحت K-IFRS
تلاش برای گسترش بیشتر فروش خودروهای الکتریکی کیا در سراسر بازارها به بهبود فروش خودروهای الکتریکی در مناطق بیشتری کمک کرده است. در حالی که اروپای غربی و ایالات متحده مجموعاً 74.7 درصد از کل فروش خودروهای الکتریکی را در سه ماهه اول سال گذشته به خود اختصاص دادند، این وابستگی اکنون به 59 درصد در سه ماهه اول سال جاری کاهش یافته است و اروپای غربی و ایالات متحده 44.1 درصد را به خود اختصاص داده اند. درصد و 14.9 درصد. سهم سایر مناطق افزایش یافت و کره 34.3 درصد و بازارهای نوظهور 6.7 درصد را به خود اختصاص دادند.
برای بازار ایالات متحده، که نقش مهمی در پیشروی فروش و سودآوری کیا ایفا می کند، کیا حجم تولید شاسی بلند محبوب Telluride را افزایش می دهد و در عین حال فروش مدل های با حاشیه بالاتر را تقویت می کند و بر شاسی بلندهای پرچمدار خود که محبوب شده اند تمرکز می کند. مدل ها در چندین بخش
کیا با EV9 تجربه ای بی نظیر EV را ارائه می کند که هدف آن انقلابی در بازار خودروهای برقی با طراحی بیرونی و داخلی بسیار مدرن، خدمات به روزرسانی هوا (OTA) و قابلیت های رانندگی خودران سطح سه است.
141740
در اروپا و هند، کیا همچنین بر گسترش فروش مدل های شاسی بلند پر حاشیه خود مانند شاسی بلند اسپورتیج و سلتوس تمرکز خواهد کرد و در عین حال فروش خودروهای الکتریکی خود را با معرفی متوالی مدل های کلیدی مانند EV6 GT، EV6 گسترش خواهد داد. و EV5، یک مدل استراتژیک برای چین، برای هر بازار.
فروش در خارج از کره به رشد دو رقمی در بازارهای عمده دست یافت و با چرخه فضیلت مند افزایش موجودی موجود به دلیل بهبود عرضه منجر به افزایش فروش شد. فروش بسیار قوی با محوریت مدل های کلیدی RV این شرکت در بازار ایالات متحده، افزایش حجم به دلیل تبدیل به سه شیفت کاری در کارخانه های هند و عرضه مدل های جدید از جمله Sportage SUV و Carens، یک مدل استراتژیک برای بازار هند.
یادداشت:
الف. نتایج فوق نتایج تجاری تلفیقی آزمایشی تحت «استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی کره (K-IFRS)» است.
ب- نتایج فوق مقدماتی و حسابرسی نشده است. ارقام ممکن است پس از حسابرسی رسمی تغییر کنند.
ج- حجم فروش فوق بر اساس عمده فروشی است مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد.
د. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به وب سایت شرکت مراجعه کنید – (ارتباط دادن)
E. مطالب ارائه برای دانلود در وب سایت شرکت آی آر موجود است – (ارتباط دادن)
سود خالص
78.9٪
2,874.0
نویسنده: تیم تحریریه kia motors