کیا نتایج تجاری سه ماهه دوم 2022 را اعلام کرد

بین آوریل تا ژوئن 2022، کیا 733749 دستگاه در سراسر بازارهای جهانی فروخت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.7 درصد کاهش داشت. فروش خارج از کره با 2.1 درصد کاهش به 592881 دستگاه رسید. فروش کیا در بازار کره به دلیل اختلال در تولید ناشی از کمبود قطعات نسبت به سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

19.3٪

2022 2Q

592,881

در آینده، کیا با معرفی محصولات و خدمات نوآورانه حمل‌ونقل، به انتقال سریع به یک ارائه‌دهنده راه‌حل‌های تحرک پایدار ادامه خواهد داد. در بلندمدت، کیا قصد دارد تا سال 2030 به فروش سالانه 1.2 میلیون دستگاه BEV و 0.2 میلیون دستگاه PBV دست یابد.

در پاسخ به چالش‌های فعلی بازار، کیا به‌طور انعطاف‌پذیری برنامه‌های تولید و توزیع بازار خود را مطابق با وضعیت موجودی و برای به حداقل رساندن اختلال در تولید تنظیم می‌کند.

1,342.9

-5.0٪

درآمد

* سود خالص شامل سود غیر کنترلی است
* تحت K-IFRS

50.2٪

40.1٪

کشور کره

انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی کیا در راستای تداوم رسانه‌ها و استقبال عمومی از مدل‌های جدید این برند، شتاب بیشتری بگیرد. EV6، اولین مدل اختصاصی BEV کیا، در ماه فوریه به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد. تضمین این عنوان بسیار معتبر، پیشروی کیا در تحرک پایدار و جذابیت قابل توجه EV6 برای مشتریان را تأیید می کند. Niro که به تازگی راه اندازی شده است، که دارای طیف گسترده ای از گزینه های پیشرانه الکتریکی است، پیشنهاد جامع برقی کیا را بیشتر تقویت می کند.

148,309

733,749

شرکت کیا امروز نتایج تجاری سه ماهه دوم سال 2022 خود را اعلام کرد و درآمد 21.88 تریلیون KRW و سود عملیاتی 2.23 تریلیون KRW با حاشیه سود عملیاتی 10.2 درصد گزارش کرد.

بخوانید:  انفجار در کارخانه ای در میامی آمریکا با 2 کشته و 5 مجروح

21,876.0

(درآمد / سود عملیاتی / واحد سود خالص: میلیارد KRW)

1,881.0

فعالیت سه ماهه دوم کیا سود 50 درصد افزایش یافت به 2.23 تریلیون KRW از 1.49 تریلیون KRW در سال گذشته، با حاشیه سود عملیاتی 10.2 درصد. این شرکت همچنین سود خالص (شامل سهام غیر کنترلی) 1.88 تریلیون KRW را به ثبت رساند که 40 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

2,234.1

عملکرد قوی توسط ترکیب محصولات پیشرفته کیا پشتیبانی می شود. با موفقیت مدل های RV با حاشیه بالاتر این برند، مانند اسپورتیج، فروش RV رکورد 65 درصد از فروش کلی خودرو را به خود اختصاص داد. همچنین، تلاش‌های کیا برای کاهش مشوق‌ها و فضای مساعد ارزی، سودآوری را بیشتر کرد.

1,487.2

140,868

کیا پیش بینی می کند که تقاضا برای محصولات خودرو افزایش یابد، زیرا علاقه مشتریان به خودروهای دوستدار محیط زیست همچنان در حال رشد است. علاوه بر این، کیا انتظار دارد کمبود جهانی نیمه هادی ها به تدریج بهبود یابد.

سود خالص

فروش خودرو (واحد)

سود عملیاتی

یادداشت:
الف. نتایج فوق نتایج تجاری تلفیقی آزمایشی تحت «استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی کره (K-IFRS)» است.
ب- نتایج فوق مقدماتی و حسابرسی نشده است. ارقام ممکن است پس از حسابرسی رسمی تغییر کنند.
ج- حجم فروش فوق بر اساس عمده فروشی است مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد.
د. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به وب سایت شرکت مراجعه کنید – (ارتباط دادن)
E. مطالب ارائه برای دانلود در وب سایت شرکت آی آر موجود است – (
ارتباط دادن)


منبع: https://www.kianewscenter.com/news/kia-announces-2q-2022-business-results/s/975b321e-20d1-4349-a234-9a5e59280563

-2.1٪

18,339.5

فروش خارج از کره

605808

در سه ماهه دوم، کیا فروش خرده فروشی 133000 خودروی برقی را به ثبت رساند که 17.7 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال قبل 8.7 واحد درصد افزایش داشته است. از فروش خودروهای برقی، خرده فروشی مدل های BEV 44000 دستگاه را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته 98 درصد افزایش داشته است.

کیا نتایج تجاری سه ماهه دوم 2022 را اعلام کرد

  • درآمد سه ماهه دوم به 21.88 تریلیون KRW، 19 درصد افزایش نسبت به سال قبل
  • سود عملیاتی سه ماهه دوم به 2.23 تریلیون KRW، 50 درصد افزایش نسبت به سال قبل با حاشیه سود عملیاتی 10.2 درصد
  • سود خالص سه ماهه دوم 1.88 تریلیون KRW ثبت شد که 40 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.
  • فروش مدل تمام الکتریکی 2Q تقریبا دو برابر شد و به 44000 دستگاه رسید و فروش کلی خودروهای سازگار با محیط زیست با افزایش 79 درصدی به 133000 دستگاه در سال به سال رسید.
  • فروش جهانی سه ماهه دوم در مقایسه با 754117 دستگاه در سال گذشته به 733749 دستگاه رسید.
  • کیا به گسترش فروش خودروهای برقی با مدل های رقابتی مانند EV6 ادامه می دهد

754,117

2021 2Q

-2.7٪

Y/Y تغییر