کیا نتایج تجاری سه ماهه 2022 را اعلام کرد

  • درآمد سه ماهه سوم به 23.2 تریلیون KRW، افزایش 30.5 درصدی نسبت به سال قبل
  • سود عملیاتی سه ماهه 768 میلیارد KRW; سود خالص 459 میلیارد
  • فروش جهانی سه ماهه سوم به 752104 دستگاه رسید که 9.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش شرایط عرضه افزایش داشت.
  • حاشیه سود عملیاتی سه ماهه سوم به دلیل مفاد ضمانت یکباره مرتبط با کیفیت در 3.3 درصد باقی ماند و حاشیه سود عملیاتی سال تا به امروز 7.3 درصد بود.
  • فروش مدل تمام برقی 3Q به ثبت 40000 دستگاه رسید که 34.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و فروش کلی خودروهای سازگار با محیط زیست با 47 درصد افزایش به 123000 دستگاه نسبت به سال قبل رسید.
  • کیا به گسترش فروش خودروهای برقی با مدل های رقابتی مانند EV6 ادامه می دهد

در سه ماهه سوم، کیا فروش خرده فروشی 123000 خودروی برقی را به ثبت رساند که 16.8 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال قبل 5.6 واحد درصد افزایش داشته است. از فروش خودروهای برقی، خرده فروشی مدل های BEV 40000 دستگاه را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته 34.3 درصد افزایش داشته است.

الف. نتایج فوق نتایج تجاری تلفیقی آزمایشی تحت «استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی کره (K-IFRS)» است.
ب- نتایج فوق مقدماتی و حسابرسی نشده است. ارقام ممکن است پس از حسابرسی رسمی تغییر کنند.
ج- حجم فروش فوق بر اساس عمده فروشی است مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد.
د. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به وب سایت شرکت مراجعه کنید
– (ارتباط دادن)

E. مطالب ارائه برای دانلود در وب سایت شرکت آی آر موجود است – (ارتباط دادن)


منبع: https://www.kianewscenter.com/news/kia-announces-3q-2022-business-results/s/66be41b7-d712-4d9e-b6e5-8f841970e2f6

بخوانید:  اگر به فکر خرید خودرو خارجی هستید بخوانید ؛ جدید ترین آمار از واردات خودرو

کیا قصد دارد به گسترش فروش مدل های برقی با مدل های رقابتی مانند EV6 ادامه دهد و همچنین بر روی مدل های SUV با حاشیه بالا تمرکز کند تا سودآوری را افزایش دهد. علاوه بر این، این شرکت به بهبود ترکیب محصول و تریم مطابق با درک بهبود یافته برند کیا ادامه خواهد داد.

شرکت کیا امروز نتایج تجاری سه ماهه سوم سال 2022 خود را اعلام کرد و درآمد 23.2 تریلیون KRW و کل فروش جهانی 752104 دستگاه را گزارش کرد که 9.9 درصد نسبت به سال قبل با کاهش شرایط عرضه در سراسر جهان افزایش یافته است.

* سود خالص شامل سود غیر کنترلی است
* تحت K-IFRS

فروش خارج از کره با افزایش 10.7 درصدی به 619336 دستگاه رسید. فروش کیا در بازار کره به دنبال رکورد فروش 132768 دستگاهی، شاهد افزایش 6.2 درصدی نسبت به سال قبل بود.

در ادامه کیا ادامه خواهد داد برای انتقال سریع به یک ارائه دهنده راه حل های تحرک پایدار با معرفی محصولات و خدمات نوآورانه حمل و نقل. در بلندمدت، کیا قصد دارد تا سال 2030 به فروش سالانه 1.2 میلیون دستگاه BEV و 0.2 میلیون دستگاه PBV دست یابد.

انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی کیا در راستای تداوم رسانه‌ها و استقبال عمومی از مدل‌های جدید این برند، شتاب بیشتری بگیرد. EV6، اولین مدل اختصاصی BEV کیا، در ماه فوریه به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد. تضمین این عنوان بسیار معتبر، هم پیشروی کیا در تحرک پایدار و هم جذابیت قابل توجه EV6 برای مشتریان را تأیید می کند. نیرو جدید، که دارای طیف گسترده ای از گزینه های پیشرانه الکتریکی است، پیشنهاد جامع برقی کیا را بیشتر تقویت می کند.

بخوانید:  مهمترین علائم خرابی باتری خودرو و نحوه تشخیص آن

با رشد قوی فروش BEV در کره و ایالات متحده، مدل های BEV کیا به طور مساوی در سراسر بازارهای کلیدی فروخته می شوند. کره 40.8 درصد از فروش BEV کیا را به خود اختصاص داده است، در حالی که بازارهای اروپای غربی و ایالات متحده به ترتیب 38.9 درصد و 14.6 درصد از فروش BEV را به خود اختصاص داده اند.

این شرکت 768 میلیارد وون وون و سود خالص 459 میلیارد وون را به ثبت رساند که به ترتیب 42.1 درصد و 59.6 درصد کاهش داشت. این کاهش عمدتاً ناشی از مفاد گارانتی یکباره مرتبط با کیفیت در سه ماهه است زیرا شرکت همچنان بیشترین تمرکز را بر محافظت از ایمنی مشتری و تضمین کیفیت خودرو دارد. در نتیجه حاشیه سود عملیاتی 3.3 درصد برای سه ماهه سوم ثبت شد.

درآمد ناخالص در سه ماهه شاهد افزایش 30.5 درصدی به 23.2 تریلیون KRW بود که با تسهیل شرایط عرضه، محصولات رقابتی مانند EV6 و Sportage، بهبود درک برند که منجر به بهبود ترکیب خودروهای فروخته شده و نرخ ارز مطلوب شد، حمایت شد.

کیا رشد فروش خودروهای برقی قوی را در بازارهای کلیدی در سراسر جهان نشان می دهد. در سه ماهه سوم، نسبت فروش BEV کیا در کره از 7.5 درصد در سال گذشته به 12.3 واحد درصد افزایش یافت. نسبت فروش BEV در بازار ایالات متحده از 1.7 درصد در سال گذشته به 3.2 واحد درصد افزایش یافت. بازار اروپای غربی کیا با نسبت فروش 11.7 درصدی به فروش خوب BEV ادامه داد.

سال تا به امروز، کیا فروش جهانی 2.17 میلیون دستگاه را با درآمد ناخالص 63.39 تریلیون وون KRW به ثبت رساند که به ترتیب 2 درصد و 20.4 درصد افزایش یافت. سود عملیاتی ثبت شده 4.6 تریلیون KRW بود که 18.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، با حاشیه سود عملیاتی 7.3 درصد. سود خالص 3.4 تریلیون KRW ثبت شد که 4 درصد کاهش داشت.

بخوانید:  الزام درج کد رهگيري و شناسه لوازم يدکي در فاکتور-راهبرد معاصر

(درآمد / سود عملیاتی / واحد سود خالص: میلیارد KRW)

2022 3Q 2021 3Q Y/Y تغییر
فروش خودرو (واحد) 752,104 684,303 9.9٪
برآمدگی ها 132768 124964 6.2٪
فروش خارج از کره 619,336 559,339 10.7٪
درآمد 23,132.0 17,752.8 30.5٪
سود عملیاتی 768.2 1,327.0 -42.1٪
سود خالص 458.9 1,134.7 -59.6٪