گروه خودروسازی هیوندای ربات شارژ خودکار جدید خود را برای خودروهای برقی به نمایش گذاشت

این گروه انتظار دارد ربات‌های شارژ خودکار راحتی شارژ EV را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و اگر در آینده با سیستم‌های کنترل پارک خودکار ترکیب شوند، می‌توانند با شارژ متوالی چندین وسیله نقلیه پارک شده، استفاده را بهبود بخشند.

1 رتبه بندی IP برای طبقه بندی اثربخشی محفظه های الکتریکی در محافظت از تجهیزات موجود در برابر قرار گرفتن در معرض مایعات و جامدات از جمله خاک، روغن و آب استفاده می شود. IP مخفف “حفاظت از ورود” است، در حالی که دو رقم بعدی بر اساس توانایی محصول در محافظت در برابر مواد جامد (0 – 6) و مایعات (0 – 9) رتبه‌بندی می‌شوند. رتبه بندی IP65 به این معنی است که محصول دارای بالاترین سطح محافظت در برابر گرد و غبار است و قادر است در برابر جت های آب کم فشار از همه جهات مقاومت کند.


منبع: https://www.kianewscenter.com/news/hyundai-motor-group-shows-newly-developed-automatic-charging-robot-for-electric-vehicles/s/644d8ec5-d79b-4046-ab83-8f8fb4384be9

با توجه به اینکه اکثر شارژرهای EV در خارج از منزل بدون پوشش نصب می شوند، مهندسان گروه یک ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی در فضای باز سفارشی در مرکز تحقیق و توسعه خود ساختند و عملکرد را در شرایط مختلف ارزیابی کردند. در نتیجه، ACR درجه ضد آب و ضد گرد و غبار IP65 را تضمین کرده است1و عملکرد آن تا حد زیادی بهبود یافته است به طوری که می توان آن را حتی در محیط های شدید به طور پایدار کار کرد. علاوه بر این، مهندسان یک تیر ایمنی با حسگر لیزری تعبیه شده در اطراف ربات تعبیه کرده اند تا با شناسایی موانع ثابت و متحرک از حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

بخوانید:  مخالفت یک نماینده مجلس با قانونی شدن عرضه خودرو در بازار بورس

گروه موتور هیوندای (گروه) یک ربات شارژ خودکار (ACR) برای خودروهای برقی (EV) توسعه داده است و امروز ویدئویی را منتشر کرد که توانایی های آن را نشان می دهد.

ویدیوی جدید با صحنه‌ای شروع می‌شود که در آن هیوندای IONIQ 6 به‌طور خودکار در محل شارژ خودروهای برقی پارک می‌شود. هنگامی که وسیله نقلیه ثابت است، ACR با وسیله نقلیه ارتباط برقرار می کند تا درگاه شارژ را باز کند و مکان و زاویه دقیق را از طریق دوربین نصب شده در داخل آن محاسبه کند.

ACR به آسان‌تر و راحت‌تر کردن شارژ EV کمک می‌کند، مخصوصاً در محیط‌های تاریک. دونگ جین هیون، رئیس آزمایشگاه رباتیک هیوندای موتور گفت: این قابلیت دسترسی را به ویژه برای افرادی که دارای موانع حرکتی هستند بهبود می‌بخشد، زیرا کابل‌های شارژ ضخیم‌تر و سنگین‌تر می‌شوند تا شارژ با سرعت بالا امکان‌پذیر شود. ما به توسعه ACR برای افزایش ایمنی و راحتی بیشتر ادامه خواهیم داد تا همه مشتریان خودروهای برقی به زودی از استفاده از آن در ایستگاه های شارژ بهره مند شوند.

بخوانید:  بهترین لپ تاپ های صنعتی + میان رده + ارزان قیمت

برای اینکه ربات بتواند شارژر را به طور ایمن به درگاه شارژ ببندد، به فناوری نرم افزاری نیاز است که بتواند این متغیرهای متعدد را به طور همزمان محاسبه کند. برای این منظور، گروه الگوریتمی را توسعه داده است که فناوری هوش مصنوعی مبتنی بر دوربین سه بعدی را برای ربات ها اعمال می کند و فناوری کنترل نسل بعدی مبتنی بر این برنامه به ربات ها اجازه می دهد تا شارژرهای سنگین را با دقت مدیریت کنند.

ACR، که ممکن است در نگاه اول به طرز فریبنده ای ساده به نظر برسد، نمونه ای از فناوری پیشرفته روبات های گروه است. آزمایشگاه رباتیک گروه متغیرهای مختلفی را در توسعه ACR در نظر گرفته است، مانند محل پارک خودرو، شکل درگاه شارژ، آب و هوا، موانع احتمالی و وزن کابل شارژ.

ACR for EVs یک ربات تک بازویی است که قادر است کابلی را به درگاه شارژ خودروی الکتریکی وصل کند و پس از اتمام شارژ دوباره آن را جدا کند. ویدیوی جدید ربات واقعی در حال عمل، نسخه CGI منتشر شده توسط گروه در جولای سال گذشته را دنبال می کند.

ACR تازه رونمایی شده در غرفه نمایشگاهی هیوندای موتور در طول نمایشگاه تحرک سئول 2023 که در KINTEX در ایلسان گو، گویانگ سی، گیئونگگی دو، از 31 مارس تا 9 آوریل برگزار می شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

سپس ربات شارژر را برمی دارد و آن را به درگاه شارژ خودرو می بندد و به این ترتیب جلسه شارژ شروع می شود. پس از اتمام شارژ، ربات شارژر را خارج می کند، آن را به محل واقعی خود برمی گرداند و درب درگاه شارژ خودرو را می بندد.

بخوانید:  شرط جدید شرکت در قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد+جزییات