گروه موتور هیوندای به صورت آزمایشی سرویس RoboRide خودران خودران را در منطقه شلوغ گانگنام سئول راه اندازی می کند.

سرویس آزمایشی RoboRide از دوشنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر کار خواهد کرد تا هر گونه ناراحتی احتمالی در جاده را به حداقل برساند. حداکثر سه مسافر می توانند سوار شوند، در حالی که یک راننده ایمنی برای پاسخگویی به هر شرایط اضطراری در وسیله نقلیه خواهد بود. این گروه قصد دارد یک سرویس نمایش اولیه را برای پرسنل منتخب داخلی اجرا کند و سپس اهداف خدمات آزمایشی را به مشتریان عمومی در آینده گسترش دهد.

«ما با کار بر روی تحقیق و توسعه با نهادهای مربوطه، توانایی‌های خود را تقویت کرده‌ایم. لی سئونگ ووک، مدیر عامل Jin Mobility گفت: با شروع سرویس آزمایشی RoboRide در همکاری با هیوندای موتور، ما مشتاقانه منتظریم که در صحنه حرکت آینده پیشرو باشیم. ما نهایت تلاش خود را برای ایجاد هم افزایی از طریق این سرویس آزمایشی به کار خواهیم بست.»

برای خدمات خلبانی، گروه مجوز عملیات رانندگی مستقل موقت را از وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل (MOLIT) کره دریافت کرده است. این شرکت با Jin Mobility، یک استارت‌آپ کره‌ای که پلتفرم حمل‌ونقل خودرویی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) “iM” را اداره می‌کند، همکاری خواهد کرد. Jin Mobility مسئول اجرای دو واحد IONIQ 5 RoboRide در برنامه iM خود خواهد بود. این گروه همچنین قصد دارد خدمات خلبانی را گسترش دهد و در عین حال فناوری رانندگی خودران را با در نظر گرفتن شرایط مختلف مانند ثبات رانندگی توسعه دهد.

علاوه بر این، این گروه یک سیستم کمکی خودرو از راه دور توسعه یافته داخلی را برای اطمینان از ایمنی ارائه خواهد کرد. این سیستم وضعیت رانندگی خودکار، وسیله نقلیه و مسیر را کنترل می کند و از سفر با عملکردهای کمک از راه دور پشتیبانی می کند، مانند تغییر خط در شرایطی که رانندگی مستقل امکان پذیر نیست. بر اساس فناوری رانندگی خودکار سطح 4، یک وسیله نقلیه RoboRide وضعیت رانندگی خود را درک، تصمیم گیری و کنترل می کند، در حالی که راننده ایمنی آن تنها در شرایط محدود مداخله می کند.

بخوانید:  خودروسازان انگیزه‌ای برای ارتقای امنیت خودروها جهت جلوگیری از سرقت ندارند

برای آماده شدن برای چنین محیط رانندگی پیچیده ای، این گروه همچنین با دولت متروپولیتن سئول برای ایجاد سیستمی کار کرده است که می تواند سیگنال های ترافیکی را با وسایل نقلیه خودران متصل کند. همچنین از سال 2019 با آزمایش رانندگی خودمختار در منطقه گانگنام، داده های رانندگی فراوانی را جمع آوری کرده است.

وونگ جون جانگ، معاون ارشد و معاون ارشد رئیس جمهور گفت: «در گروه موتور هیوندای، ما در حال توسعه فناوری رانندگی خودکار سطح 4 مبتنی بر سیستم کمک راننده پیشرفته (ADAS) هستیم که عملکرد و ایمنی آن از طریق تولید انبوه و راه اندازی تجاری موفق تأیید می شود. رئیس مرکز رانندگی خودمختار گروه موتور هیوندای. “ما انتظار داریم که این سرویس آزمایشی RoboRide نقطه عطف مهمی باشد که ما را قادر می سازد تا فناوری رانندگی خودران را درونی کنیم.”

گروه موتور هیوندای (گروه) امروز اعلام کرد که با استفاده از خودروهای الکتریکی با باتری IONIQ 5 (BEV) با فناوری رانندگی خودران سطح 4 توسعه یافته داخلی، سرویس حمل خودرو RoboRide را در گانگنام در سئول، کره جنوبی به صورت آزمایشی اجرا خواهد کرد. RoboRide آزمایشی اولین سرویس حمل و نقل خودرو با وسایل نقلیه رانندگی خودران خواهد بود که در Gangnam، یکی از شلوغ ترین مناطق در کلان شهر سئول، کار می کند.

به مناسبت بزرگداشت این سرویس خلبانی، وون هی ریونگ، وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی، و اوه سهون، شهردار شهر سئول، اولین مشتریانی بودند که خودروی RoboRide را آزمایش کردند.


منبع: https://www.kianewscenter.com/news/hyundai-motor-group-to-pilot-autonomous-car-hailing-roboride-service-in-seoul-s-bustling-gangnam-dis/s/758f5f33-4f9a-40e0-9f86-8b1e2e06218a

  • سرویس خلبانی RoboRide برای استفاده از دو وسیله نقلیه الکتریکی با باتری IONIQ 5 با فناوری رانندگی خودران سطح 4 داخلی
  • گروه موتور هیوندای برای جمع‌آوری داده‌های رانندگی خودکار و بازخورد مشتریان در مورد خلبان، و برنامه‌ریزی برای توسعه بیشتر فناوری رانندگی خودکار سطح 4
  • سیستمی که سیگنال های ترافیکی را با وسایل نقلیه خودران و سیستم های کنترل از راه دور توسعه یافته داخلی برای اطمینان از ایمنی متصل می کند
  • گروه موتور هیوندای با جین موبیلیتی، یک استارت آپ کره ای که پلتفرم حمل خودرو با هوش مصنوعی “iM” را اجرا می کند، همکاری خواهد کرد.
  • گروه موتور هیوندای انتظار دارد که پایلوت RoboRide نقطه عطف مهمی برای درونی کردن قابلیت‌های تحقیق و توسعه رانندگی خودکار باشد.
بخوانید:  فعالان بازار سرمایه: مانع بازگشت رانت به بازار خودرو شوید/ منفعت مردم و تولید در شفافیت است

از طریق این آزمایش، گروه انتظار دارد داده‌های ارزشمند رانندگی خودران را جمع‌آوری کند و برنامه‌ای برای توسعه بیشتر فناوری رانندگی خودکار سطح 4 برای حرکت ایمن و انعطاف‌پذیر در محیط‌های شهری پیچیده دارد.