این آزمایش ها توسط محققان مرکز تحقیقات احتراق پاک (CCRC) در KAUST انجام خواهد شد. پروفسور دونال برادلی، معاون پژوهشی KAUST، گفت: «ساخت سیستمهای حملونقل کارآمدتر و کمآلایندهتر، سهمی حیاتی در رویکرد اقتصاد دایرهای کربن برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است. مرکز تحقیقات احتراق پاک ما با سابقه عالی خود در توسعه و بهینه سازی سوخت های کم کربن، در موقعیت ایده آلی قرار دارد تا از این پیشرفت مهم پشتیبانی کند. ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با همکاران خود در آرامکو و هیوندای در این پروژه هیجان انگیز هستیم.
خودروهای BEV و FCEV فناوریهای نهایی گروه موتور هیوندای برای دستیابی به تحرک خنثی کربن خواهند بود، در حالی که فناوری ICE سازگار با محیط زیست که ترکیبی از سوخت سازگار با محیطزیست و موتور بسیار کمسوز است، کلید کاهش موثر انتشار گازهای گلخانهای در طول انتقال ما به خودروهای الکتریکی خواهد بود. آلن راپوسو، معاون اجرایی گروه موتور هیوندای، رهبری واحد فنی پیشرانه الکتریکی، گفت.
طی دو سال آینده، گروه موتور هیوندای، آرامکو و KAUST برای تحقیق و توسعه بالقوه یک فرمول سوخت پیشرفته برای استفاده در ترکیب با یک سیستم احتراق جدید همکاری خواهند کرد. گروه موتور هیوندای با پیشروی در صنعت خودرو و فناوری، یک موتور بنزینی پیشرفته و بسیار کم سوخت را برای استفاده توسط تیم تحقیقاتی ارائه خواهد کرد.
شرکت هیوندای موتور و شرکت کیا هرکدام نقشههای راه بیثباتی کربن ۲۰۴۵ را اعلام کردهاند و متعهد به تبدیل شدن به آن هستند کربن خنثی در محصولات و عملیات جهانی خود تا سال 2045. این شرکت ها در حمل و نقل پاک تر و راه حل های انرژی سبزتر برای دستیابی به آینده ای بهتر و پایدارتر سرمایه گذاری خواهند کرد.
منبع: https://www.kianewscenter.com/news/hyundai-motor-group-to-collaborate-with-aramco-and-kaust-on-new-e-fuel-development-to-support-clean-/s/d16e1872-4121-452f-b907-d12929194f96
آرامکو قصد دارد از فناوری سوخت های پیشرفته خود برای طراحی دقیق یک فرمول سوخت موثر استفاده کند. KAUST با ارائه مرکز تحقیقات احتراق پیشرفته، بر مدلسازی و تأیید فناوریها، از جمله آزمایش موتور، نظارت خواهد کرد. انتظار می رود این همکاری با استفاده از مهارت هر شرکت کننده، هم افزایی ایجاد کند.
- گروه موتور هیوندای، آرامکو و KAUST به طور مشترک در مورد موتورهای سوزاننده فوق العاده نازک و سوخت الکترونیکی با هدف کاهش انتشار دی اکسید کربن تحقیق می کنند.
- همکاری برای ایجاد هم افزایی با بهرهگیری از تخصص هر یک از طرفین: فناوری پیشرفته موتورهای سوزاننده فوقالعاده گروه موتور هیوندای، فناوری سوختهای پیشرفته آرامکو و KAUST با نیروگاه تحقیقاتی آن
- هدف همکاران این است که اثر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را از طریق آزمایش سوخت الکترونیکی در خودروهای هیبریدی تأیید کنند
- گروه موتور هیوندای برای به حداقل رساندن سطح آلاینده ها با استفاده از فناوری سازگار با محیط زیست ICE/HEV، از انتقال شرکت به تحرک پاک حمایت می کند.
گروه موتور هیوندای در حال انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه مختلفی برای به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانهای از خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) در طول انتقال به خودروهای الکتریکی با باتری (BEV) و خودروهای الکتریکی سلول سوختی (FCEV) است.
برخلاف سوختهای معمولی، سوختهای الکترونیکی از هیدروژن سبز – که توسط الکترولیز آب با استفاده از برق تجدیدپذیر تولید میشود – و دیاکسید کربن سنتز میشوند که منجر به انتشار ۸۰ درصد کاهش انتشار چرخه حیات میشود. موتور بسیار نازک سوخته یک فناوری دوستدار محیط زیست است که بازده حرارتی و مصرف سوخت را در مقایسه با موتورهای معمولی افزایش می دهد و منجر به کاهش بیشتر گازهای گلخانه ای می شود.
هدف این مطالعه مشترک بررسی میزان انتشار گازهای گلخانهای است که در صورت استفاده از سوخت الکترونیکی در خودروهای الکتریکی هیبریدی به جای سوخت معمولی، چقدر میتوان کاهش داد. علاوه بر این، تحقیق و توسعه مشترک با هدف تأیید عددی اثر کاهش انتشار گازهای گلخانهای از طریق شبیهسازی و آزمایش موتور است. گروه موتور هیوندای انتظار دارد با کاهش قابل توجه انتشار کربن تولید شده توسط سوخت های نفتی معمولی از طریق فناوری موتور جدید، به بی طرفی کربن به روشی موثر دست یابد.
«از آنجایی که وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی به بازار عرضه می شوند، چالش واقعی اکنون در گام برداشتن با سوخت های بهینه و سیستم های احتراق استثنایی نهفته است. تیم آرامکو طراحی سوخت و ترکیب دانش را برای بهبود عملکرد احتراق موتور گروه هیوندای ارائه می دهد و نتیجه می تواند منجر به استفاده از سوخت های الکترونیک مصنوعی شود. این فضایی است که در آن ما در حال جابجایی مرزها هستیم و هیجان زده هستیم که بخشی از آن باشیم.» احمد او.
گروه موتور هیوندای امروز اعلام کرد که دارد با شرکت نفت عربستان سعودی (آرامکو) و دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله (KAUST) برای تحقیق و توسعه مشترک یک سوخت پیشرفته برای یک موتور فوقالعاده نازک با احتراق جرقهای که هدف آن کاهش انتشار کلی دی اکسید کربن است، توافق کردند. یک وسیله نقلیه